hemma efter en underbar helg på västkusten

Jah, nu e jag hemma frå lysekil igen, har haft en jätte mysig helg, som framför allt  har kännts jätte lång, de va ju iof. långhelg också men de känns som om vi har varit borta i 4-5 dagar.
Kom ner ganska sent på torsdagen då vi var tvugna att åka en "liten omväg" via katrineholm på vägen ner då victor hade åkt till linköping med saaben, å i saaben låg all vår packning, och han hann komma till katrineholm innan vi kom på de, så han fick lämna in väskorna på shell där så fick vi vår lilla omväg på typ 15 mil..fan vad dom på shell garva när vi kom :)
På fredgen gav vi oss ut och seglade tidigt, åkte till smögen och bara låg och njöt i solen, käka räkor, kolla lite affärer och bara njöt, robban och hans far tog sig årets första dopp, 13 grader!
På kvällen gick jag och robban till pråmen och käka fisksoppa (fisk och skaldjur är det enda jag äter på kusten) såå jävla gott! sen var bägge så trötta så vi gick hem till båten och sov, finns inge bättre sömnmedel än lite gung och kluckande...
Lördagen tillberingarde vi på land, var hos robbans mormor och käka lax och tog en shoppngtur, på kvällen käka vi på sjökanten (skaldjurspasta :) ) sen mötte vi up robbans gamla barndomskompis jonas och hans kompisar, förfesta på ett ställe och gick sen till sjökanten igen å dansa lite..
Sen var det den förbannade söndagen igen :(


kapten..

seglena hissade

smögens brygga

badjävlarna

tänkte  på pripps blå reklamen när jag såg den här ensamma seglarn



båtshunden

rambo

på pråmen

i båten

robbans familjs hus



jag hitta partyglada i lysekil me :)




Kommentarer
Postat av: Tiina

Vilken tur!!!

2009-05-04 @ 15:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback