svampplockning

igår var jag och mirre ute och plockade svamp efter jobbet, kom väl ut i skogn runt 18.30 så vi var lite sent ute,
i början gick det lite segt då vi inte riktigt visste vart vi skulle leta, efter ettag började vi hitta lite svamp, dock var det bara röda svampar med vita prickar på vilket jag tyckte mej ha hört att dessa skulle man inte plocka så jag lät dem stå.
Sen kom vi till en liten backe, och där var dom, kantarellisarna, i nästa backe hitta vi några fler, gärna runt stora stenar, så nu vet vi var dom trivs dom små rackarna, sen började det skymma så vi skulle bege oss mot bilen, jag påstod då att jag hade ett av världens bästa lokalsinnen och pekade mot ett hål att ditåt var bilen, vi gick å vi gick å vi gick å vi insåg att vi var vilse, å det var mörkt, paniken började sprida sig och jag såg bilder framför mig där jag och mirre sitter i en liten grotta och äter råa svampar och håller värmen med lite granris men mobilerna utan täckning, men när vi sen gick åt det hållet mirre tyckte så kom vi fram till bilen, konstigt det där med tanke på att mirre innan sa att hon hade sämst lokalsinne och jag sa att jag hade bäst?!
Nu ska jag gå till lampaffärn och köpa en liten krumelur så jag kan  sätta upp vår nya kökslampa, eller rättare sagt, så att robban kan sätta upp den..
Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer, åker ut å kollar lite bilrace kanske, imorgon blir det party, sätter igång 12.30 så det gäller att vara i form i morgon!

trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback