dan före dan...

Ja imorgon e det midsommar, årets höjdpunkt, det väger lite mellan jul å midsommar, men nä midsommar e fan så mkt roligare än julen, enda sen jag har vart liten har midsommar vart en jäkla partyhelg.
Förr om åren kom alltid familjen larsson hem till oss i sin vinröda bil och jag stog som alltid i fönstret och vänta tills jag såg som bulla upp brev´e soptunnan på snyggboda, det var lycka när dom väl kom.
På midsommaraftonen begav vi oss alltid upp till eriksberg för att gemensamt med alla grannar klä midsommarstången, sen blev det dans, lekar, lotterier och annat ståhej, det var alltid mkt folk å stämmningen var på topp, ejvor var barnens favorittant, hon lärde oss snuskiga låtar som man kan än idag, som tex. amalia, här kommer en liten snutt

amalia hon dansar bra amalia hon dansar bra
hon hade bröst som ballonger hon hade skit i
kalsongen aaamalia hon dansar bra amalia hon dansar bra
hon var så trött å så frusen hon hade istappar bakom musen
amaaaalia hon dansar bra osv...

sen hade vi rune, han klädde dagen till ära ut sig till kvinna varje år med klänning, peruk å löstuttar, jag
vet inte riktigt om vi barn såg det roliga i det här eller om vi bara tyckte det var lite konstigt...
Sen var det såklart stickan med dunken, han hade alltid en gul dunk med sig, en sån stor saftdunk som han
gick å drack ur, å bjöd bort till folk, jag vet inte riktigt var det var i denna dunk men jag har mina aningar...

Både mina å sofia å karros föräldrar lät oss alltid härja fritt och vi klarade oss så bra ensamma,
vi hade iallafall förbannat kul när vi smög på brorsan å långmicke å stefan när dom satt å drack folkisar på sin
"dansbana" mitt i skogen, i år kommer systrarna larsson till snyggboda igen och firar midsommar,
har på känn att vi kommer återuppliva gamla midsommarminnen, det kommer bli riktigt kul !

Ja, glad midsommar på er då!!!


Min bror å jag, förra året...

Kommentarer
Postat av: fanny

fan att man missar midsommar på snyggis i år! menmen, vi tar igen de nästa år ;P

ha en bra midsommar, jag hälsar från mig och hela familjen här från florida! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback