mardrömsresan..

Igår skulle jag åka till råby med moppen för en liten service på den, åkte från stan vid 15.15 skulle vara där 16.00 men jag kunde få lämna in den lite tidigare sa dom så jag drog iväg lite tidigare, å tur var väl det, när jag kommer till råby så känner jag inte alls igen mej, de e inte direkt mina blocks de där så jag ringde robban å sa att jag kände mej vilsen varpå han sa att han trodde dt var på bäckby det låg och inte råby, så jag åkte vidare mot bäckby, väl där känner jag inte heller igen mej så jag satte igång att leta, vid detta tillfälle kunde jag inte nå varken robban eller nån som hade den minsta aning om vart det låg så jag beslöt mej för att leta runt på egen hand, å jag letade, å letade å letade ! tror jag åkte på varenda gata i hela bäckby, utan att hitta det, frågade en massa folk som inte hade en aning, vill tillägga att moppen var skum å varje gång jag stod på tomgång typ vid ett rödljus så dog moppen så jag fick aningen släpa den av vägen å kicka igång den där eller stå med gas och hålla imot med fötterna för att inte köra mot rött, eller in i någon bil..
Efter ca 40 min omkringskörandes på vilsna gator på bäckby höll jag på att bryta ihop, fick som tur var tag på robban som gav mej nummret till moppeaffären så jag ringde, å jojomensan det låg ¨på råby, så de var bara att åka tillbaka dit, iskall och fruktansvärt förbannad, nu hittar jag iallafall som handen i hansken på bäckby om man nu skall försöka hitta nått positivt med mardrömsresan...
Kom lite för sent så det tog mig ca 1 timme med en resa som i vanliga fall tar va 10 min !

Ikväll blir det halloween party på kåren, känner inte att jag rkar spöka ut mej så mkt, vi får se hur det blir !

Trevlig helg // moppekvinnan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback