Jag vill ha mer Thailand !

Hej hopp !
Det var ettag sen, jag har ju vart i thailand i två veckor och haft det alldeles för bra, jag vill inte vara hemma i sverige, det har vart så sjuuukt mysigt där borta !
Vi börja rutten i Hong kong, var där i 4 dagar, det var en galet cool stad, kan tillägga att hong kong är lika stort som öland och det bor ca 11 miljoner människor där, åk dit nån gång om du kan ! En dag åkte vi över till kina, det var åxå as coolt, vi var på ett varuhus typ lika stort som åhlens i sthlm, kanske ännu större, å alla affärer var så jäkla billiga så man blev helt galen, shoppade typ 3 stora resväskor fulla =D hur kul som helst..
Sen från Hong kong åkte vi till Khaolak i Thailand, hade vääärldens lyxigaste hotell, helt nybyggt och bara lyx lyx lyx, thailändare är så otroligt snälla och trevliga poch hjälpsamma, exempelvis: Jag var ute å bada i havet och blev brännd av en brännmanet och fick massa brännblåsor runt benet, då fick jag hjälp av 2 poliser (!), två massöser som masserade på stranden och typ en från hotellet, alla sprang omkring och leta löv som dom pressa i en mortel och la på benet, sen låg jag där i 1,5 timme sen var alla blåsor helt borta, alla tog det på fullaste allvar och hjälpte till som 17, det känns det inte som om svenskar skulle göra direkt !
Sen har vi vart ute i djungeln och ridit elefanter, det var jätte mysigt, elefanterna var svin söta, jag döpte min till sir stefan, det passade honom..=) 
Sen red vi till ett vattenfall och bada i det..
En annan dag var vi och snorkla i ett av världens kändaste rev, det simmade tydligen förbi en haj som typ alla såg förutom jag, vilket jag är JÄVLIGT glad över, jag skulle skitit knäck vill jag lova !
Sen var vi på en riktig paradis ö, sånna som man knappt trodde fanns som man bara har sett på vykort, kritvit sand, turkost vatten och klarblå himmel och palmer längst stranden, så otroligt vackert !
Sista dygnet var vi i bangkok, å shoppade lite till =) men det e jag inte alla lika impad av som resten av thailand, det var lixom för mkt storstad över det, och så var det jobbigt att se gubbar med små thailändskor, jääävla as !! Å tuk tuk förarna var också riktiga as, dom bara lurade runt en över allt och körde en fel hela tiden..
När vi skulle åka hem så fick vi betala 5.500:- i övervikt på planet..hahaha som tur var betalade robbans päron det..vi hade shoppat ordentligt jallafall. jag å robban hade typ 120 kg shopping =D

Jahapp så nu sitter man här hemma i vardagen igen och har nedräkning tills nästa gång man kan åka. det var lätt det bästa jag har vart med om !

Nu ska jag forsöka göra lite nytta..ha det bra !
pöss hei 

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback